donderdag 14 augustus 2014

Reisdag, Miami - Atlanta - Amsterdam..... Naar Huis....!!

Om 14.00 uur zijn we dinsdag middag naar de receptie gegaan om uit te checken en alles te regelen qua vergoedingen. Dit was helaas nog niet zo makkelijk.... We hebben het hotel vorig jaar oktober al betaald met de Credit Card van Toine. Nu kregen we begin dit jaar een telefoontje van de Credit Card maatschappij  dat er vermoedens waren van fraude en dit was ook zo en dus is die kaart geblokkeerd en heeft hij een nieuwe gekregen. We hadden wel verwacht hier ergens in de vakantie gedoe mee te krijgen en nu was het dus zover. Gelukkig hadden we die oude kaart wel meegenomen als bewijs maar aangezien deze niet meer actief was konden ze het geld niet crediteren. Qua inchecken hadden we mijn kaart gegeven en dat was prima maar nu er geld terug gestort moet worden is er dus wel een probleem. Na een half uur wachten en proberen wilden we toch wel erg graag richting vliegveld en ze kwamen er nu toch niet uit. Manager heeft ons op het hart gedrukt dat ze er persoonlijk met het boekhoud bureau achteraan gaat om dit te regelen en we hebben ook haar kaartje gekregen inclusief de naam van de hoogste baas zodat we die altijd kunnen contacten. Toine heeft gezegd ik geef ze 1 week en dan ga ik er zelf achteraan waar ons geld blijft.

Nadat onze auto was gehaald en de koffers er netjes ingezet waren zijn we vertrokken richting Miami International Airport. We hadden een neutraal adres en dus moesten we daar in de buurt even goed kijken waar we moeten zijn om de auto in te leveren. Eenmaal in de buurt zagen we al snel de borden van Auto rent en na die te volgen stonden we al heel snel bij Alamo en ook daar was het rustig en ging alles erg vlot. Op naar het treintje om naar de luchthaven getransporteerd te worden. Daar op naar Delta. Inchecken via de zelf-service balie ging makkelijk en we kregen meteen 2 tickets per persoon. Miami - Atlanta en Atlanta - Amsterdam. Top !! Op naar de koffers Drop Off..... Hier een erg vrolijke man die zijn talen erg goed sprak en dit op een zeer komische manier liet weten. We hebben er erg om gelachen. Ook daar meteen even nagevraagd of onze stoelen voor de vlucht van Atlanta naar Amsterdam wel klopte want dat zagen we nergens op de boarding passen staan aangezien we Comfort + geboekt hadden i.v.m. de nachtvlucht. Hij wist ons te vertellen dat het allemaal goed zou komen.... Oké daar gingen we dan maar vanuit.

Ook bij de tassen controle verliep alles soepel. Dus mooi op tijd hadden we alle verplichte nummers gehad en zijn we een hapje gaan eten. Daarna op naar de gate. H9...... We hoorden al her en der wat Nederlands praten dat klinkt toch wel weer erg vertrouwd. hihi. De vlucht was On Time..... eenmaal in het vliegtuig vonden we hier ook dat we weer behoorlijk wat beenruimte hadden dus ook al was het een korte vlucht toch wel erg fijn. Totale vlucht was 1.23 uur. Toine ging het vliegtuig in met wat hoofdpijn en door de turbulentie werd dit er niet beter op met als gevolg dat hij met enorme hoofdpijn het vliegtuig uit kwam..... balen.

Eenmaal op Atlanta hadden we een vrij korte overstap tijd en dus echt meteen doorgelopen om uit te zoeken waar we moesten zijn. We wisten al dat dit een zeer groot vliegveld was dus, even goed kijken want verkeerd lopen zou fataal kunnen zijn. We kwamen uit bij een treintje, wat zou stoppen bij Gate A t/m F. Wij moesten op F zijn dus dat was nog wel een eindje verderop. Daar uitgestapt op naar Gate F3. Onderweg nog even snel wat gehaald voor de hoofdpijn van Toine want die was niet meer om uit te houden. Mooi op tijd bij de gate want het boarden ging net beginnen. Aangezien we de Comfort+ stoelen hadden waren we vrij snel aan de beurt. We hadden echt perfecte plaatsen. Rij 11, a,b en c. 3 stoelen naast elkaar en voor ons maar 2 stoelen dus Toine had echt zeer veel ruimte wat heerlijk was. Toen we zaten hebben heeft hij bij een van de stewardessen gevraagd of ze wat hadden voor de hoofdpijn want we zagen dat het wat homeopatisch was en daar hadden we niet heel veel vertrouwen in. Dit werd meteen gebracht en gelukkig hielp het vrij snel.... helaas maar voor even. Qua vlucht was het weer een behoorlijke turbulente vlucht en Toine werd eigenlijk steeds beroerder...... Gelukkig heeft die wel wat kunnen slapen. Demi is ook meteen als een blok in slaap gevallen en na 2 uur vond ze het genoeg en is ze film gaan kijken. Ik heb 2 slaapjes van een kwartier gedaan en dat was het dan al wel...... maar dat wist ik van te voren. Alles verliep mooi op tijd en we landden om 12.30 uur op Schiphol. Omdat we vrij vooraan zaten waren we ook erg snel het vliegtuig uit en dus eindelijk even frisse lucht voor Toine.... Snel plassen en op naar de koffers. Ook hebben we snel Pa en Ma Kievits even gebeld want die zouden ons op komen halen. Die waren er zoals verwacht al en stonden voor het raam bij bagageband 15 op ons te wachten. Wij moesten naar 17 dus dat kwam mooi uit. Wonder boven wonder waren alle 3 de koffers er heeeeeel snel dus snel langs de douane en naar Pa en Ma !!!

Demi was super blij om Opa en Oma weer te zien ( wij natuurlijk ook ) maar dat is natuurlijk wederzijds. Ze hebben ons toch wel erg gemist !!! Omdat Toine zich echt niet goed voelde zijn we meteen naar de auto gegaan en konden we onderweg naar huis lekker bij kletsen.

Om 15.00 uur waren we weer heerlijk thuis. Home Sweet Home !!!

Hier meteen aan de koffers begonnen en de was aangezet. Ja dat hoort er ook weer bij !!

Ook bij deze meteen even een grote Dank je Wel voor Pa en Ma Keijzers die terwijl wij weg waren heel veel schilderwerk hebben gedaan en ook gezorgd hebben dat alles weer gepoetst en wel is !!!

Ook Dank je wel aan Pa en Ma Kievits die alles hier hebben geregeld qua post en de boel bewaakt hebben. Ook voor het onkruid vrij maken van de tuin want daar zijn we zelf toch echt niet zo goed in.

Hoe fijn is het om zo weer thuis te komen en dan ook nog wat lekkere boodschappen te vinden om niet meteen naar de winkel te hoeven rennen..... THANKS !!!!

Voor nu zit de dag erop. Morgen nog een laatste blog met de afsluiting van deze geweldige vakantie.

1. Fijn dat alles goed is gegaan ,behalve de hoofdpijn dan..
    En wat lekker om zo thuis te komen...
    Jullie kunnen weer op een mooie vakantie terug kijken

2. Jammer van de hoofdpijn... gelukkig verder wel goede vlucht. Welkom thuis!

3. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. En wat heerlijk dat er dan al zoveel gedaan is zeg! Wel balen als je tijdens de reis hoofdpijn hebt, ik weet hoe dat voelt.
    Bedankt voor het meelezen met jullie blog, jullie hebben echt een supervakantie gehad.

4. Zo even alles bij gelezen was leuk om jullie te volgen en tot een volgende keer

5. Wat leuk om dit te hebben gelezen! Top!