woensdag 23 juli 2014

Shoppen in New York... !!!

Vandaag de dag rustig begonnen en geprobeerd om weer even wat langer te slapen.... Al valt dat hier niet mee. Om 9.00 uur op naar de ontbijtzaal...... Jeetje wat een drukte daar. Dat waren we niet gewend van de andere ochtenden. Maar na even wachten hadden we een prima tafeltje en smaakte het ontbijt weer prima.

We hadden voor vandaag geen echt programma met wat we echt wilde zien of doen. We hadden onze "Shopping Queen" Demi beloofd om te gaan shoppen want ja als je 12 jaar bent is dat iets wat je heel de dag wel wil doen...... ( Demi tenminste wel !!! ). De afgelopen dagen hadden we al veel winkels gezien maar niet echt de tijd gehad om er heen te gaan dus nu wel. Toen we het hotel uitkwamen tegen 10.00 uur voelden we al snel dat we de goede keuze gemaakt hadden om het vandaag wat rustiger aan te doen.... jeetje wat was het al warm. Letterlijk om de hoek bij het hotel zit Macy's. Daar wilden we alle 3 wel eens een kijkje nemen want op de gevel buiten staat: The World's Largest Store !!.... Nou kom maar op.

Eenmaal binnen kon die glimlach bij Demi niet meer van der gezicht af. Zij maar ook wij keken onze ogen uit. Je wist niet waar je kijken moest zo lang en breed was de winkel. ( schatting 35 x 100 meter ). We zijn maar rustig gaan lopen om te zien hoe en wat. Al snel stonden we voor een wegwijs bord en toen zagen we dat er 8 verdiepingen waren ( zelfs nog n verdieping 1,5 ) in de winkel zitten 4 Starbucks vestigingen, diverse andere koffie corners, een Mc Donalds en een lunch room. Tot onze verbazing was Toine de eerste die een leuk vest tegen kwam van Tommy Hilfiger. Al snel daarna vond Demi een shirtje en daarna ik een korte broek en Demi nog een jurkje. Toen kwam het onvermijdelijke..... Schoenen voor Demi. Ze had ze al vrij snel gesignaleerd maar we konden ze toen nog overtuigen om eerst verder te kijken, nu niet meer. Ze wilde nu eindelijk die sneakers met slee-hak passen. Ja ja kleine meisjes worden groot. Ze zaten prima en ja ook die gaan dus mee naar Florida.

Tijdens het shoppen ook natuurlijk weer even lekker bij de StarBucks gezeten met een Frappuchino voor de dames en een Smoothie voor Toine. Zoals je op de foto ziet is Toine geen naam die ze hier kennen. ( voor diegene die Starbucks niet kennen, ze zetten daar als t druk is je naam op de beker en als t gemaakt is roepen ze je )

Eenmaal buiten was de keuze snel gemaakt wat de volgende winkel was ....... Victoria Secret !!!! Ja ja daar ben ik zelf sinds vorig jaar helemaal weg van. Wat een super spul hebben ze daar. Wel hadden we gezegd hier kijken en eenmaal in Florida in de outlets kopen. Dat is toch wel echt de moeite van het wachten waard. Deze winkel had 3 verdiepingen en overal pracht en praal en vooral heeeeeeel veel Roze !!! Natuurlijk is het niet gelukt om met lege handen naar buiten te komen , hihi.

Aangezien we om de hoek bij het hotel zaten besloten we om de tassen maar even weg te zetten want heel fijn lopen is dit niet met die tassen in de enorme drukte van vandaag. Ondertussen was het ruim 2 uur geweest dus wel tijd om even wat te eten en aangezien Demi al "zeurt" om naar de Mc Donalds te gaan sinds we hier zijn hebben we dit vandaag gedaan met de mededeling erbij het is meteen de eerste maar ook laatste keer deze vakantie. ( we kunnen het maar gehad hebben ).

Na het eten zijn we weer aan de wandel gegaan en overal lekker rond geneusd. We wilden nog wat New York souvenirs hebben dus dit ook meteen geregeld. We kwamen nog langs Bryant Park. Hier even heen gelopen, volop de ruimte van een mooi park midden in de drukte van de grote stad.

Een stukje verderop kwamen we bij Build a Bear. Een winkel die we nog van vorig jaar kenden maar waar ik toen niet veel over kon zeggen aangezien we toen voor mijn zus ( die toen zwanger was ) een mooie beer hebben gemaakt !! Nu liep Demi weer heel erg te twijfelen want eigenlijk wilde ze er zelf toch ook wel eentje hebben. Eenmaal binnen was ook dit weer een enorme winkel. 2 verdiepingen vol met "lege" beren/dieren en daarbij een enorme hoeveelheid aan kleertjes en accessoires. De knoop werd doorgehakt en onze "grote" dame wilde toch erg graag een beer maken. Beer uitgekozen.... op naar de mevrouw om deze te laten vullen. Dan gaat er een hartje in ( die Demi zelf met een wens en een kus heeft bezegeld ) en dan is de beer klaar. Ze had deze keer ook kleertjes uitgekozen want t moest een echt aandenken worden aan New York. Dus het werden de kleertjes van het Vrijheidsbeeld. Na het afrekenen nog registreren en klaar. Ze is er helemaal blij mee.

Voor vandaag hadden we wel weer genoeg geshopt dus gingen we richting hotel. Onderweg kwamen we weer langs de Public Library en nu was deze open, dus toch ook hier nog maar even naar binnen gelopen. Een erg mooi gebouw met echt nog plekken waar mensen zitten te lezen en ook waar waardevolle stukken bewaard worden.

Nu echt op naar het hotel. Gelukkig was dit al erg dichtbij en waren we er snel. Onderweg nog wel even een lekker ijsje mee gepikt, hihi. ( helaas geen foto gemaakt, maar die van Demi was echt Huge !!! )
Onderstaande foto is de buit van het shoppen van vandaag.

Vanavond maken we het niet laat want morgen staat om 9 uur de taxi voor de deur om ons naar JFK Airport te brengen vanwaar we door vliegen naar Orlando voor het vervolg van onze reis. Voor nu Sweet Dreams vanuit New York en tot morgen vanuit Orlando !!

1. Wat een geweldige dagen hebben jullie gehad in NY! Ik wil ook zo graag....
    Veel plezier in Orlando!

2. Lekker dagje weer en goed geslaagd! Goede reis naar Orlando!

3. Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad!! Ook ik heb een 12 jarige maar die zeer zeker geen fan van shoppen, heb ik weer hahaha.
    Goede reis naar Florida en geniet verder van jullie vakantie!!

4. Zo wat een heerlijke dagen NY!!
    Jullie hebben een goede indruk achtergelaten,nu wil ik ook!!!!!
    Morgen naar orlando,wij gaan morgen ook die kant op.
    Heerlijk geshopt ligt denk ik aan de naam onze demi is er ook gek op.

5. Wat een super dagen hebben jullie in the big apple gehad zeg en nu naar Orlando, waar het ook zooo leuk is! Goede vlucht en weer genieten daar!

6. Leuke shopdag en wat is de NY beer leuk geworden. Goede vlucht naar Orlando.

7. Heerlijke shopdag en goede buit. Goede reis naar Orlando!