zaterdag 26 juli 2014

Disney park 1: Animal Kingdom

Vanmorgen ging om 7.00 uur de wekker en na een ontbijtje zaten we om 8.15 uur in de auto onderweg naar Animal Kingdom. De navigatie had een binnendoor route gevonden denken we want hoofdwegen hebben we niet gezien maar we waren er wel zo. Dus ach helemaal prima, zo zie je nog eens wat.... hihi.

Om 8.40 uur parkeerden we de auto op de parkeerplaats en we stonden vrij vooraan. Dus zijn zelfs gaan lopen naar de ingang ipv met het Disney treintje. Auto stond op Unicorn 21-29.

Eerst langs de tassen controle en toen op naar de ingang. Alles verliep prima en de vooraf gekochte park kaartjes werkte prima !!

Toen we via de grote brug het park binnen liepen moesten we natuurlijk op de foto met de bekende boom !! Daar blijf je naar kijken en elke keer zie je wel weer een ander dier verschijnen.

Via Aziƫ zijn we naar Afrika gelopen en daar zijn we als eerste naar de Kilimanjaro Safaris gelopen. Dit vonden we vorig jaar geweldig dus wilden we nu ook zeker zien. Het was er nog erg rustig dus we konden zo doorlopen naar de grote Jeeps. Eenmaal in de Jeep wisten we het weer, dit ging een hobbelig ritje worden hihi. Haast onmogelijk om mooie foto's te maken maar Toine heeft zijn best gedaan en verder staat het op onze netvliezen dat is veel belangrijker !! Onze gids vertelde onderweg ook best veel over de dieren dus dat was erg leuk. Een paar kiekjes van onze safari.

Na de safari zijn we doorgelopen naar de Pangani Forest Exploration Trail, een wandeling langs o.a. Neushoorns en Gorilla's. Leuke wandeling en behoorlijk in de schaduw wat erg welkom was want ook vandaag was het weer een erg warme dag !!

Ja we kregen z'n achterwerk even erg goed te zien !!!

Toen we verder liepen kwamen we langs: Flights of Wonder, een leuke vogel show waar ze op z'n Amerikaans toch weer wat leuks van weten te maken.

Na even een verfrissend ijsje gegeten te hebben zijn we naar de volgende wandeling gegaan: Maharajah Jungle Trek, langs o.a. Tijgers, Vleermuizen en een Komodo Varaan. Ook weer een leuke tippel en lekker beschut.

De vleermuizen waren niet thuis vandaag. .........

Toen was het voor Demi en mij echt tijd voor wat actie.... Op naar de Expedition Everest, een achtbaan waar Demi het al dagen over heeft want hij gaat ook achteruit en dat vind ze geweldig. Wachttijd was 25 minuten dus Toine zocht een plekje in de schaduw en wij in de rij. Dit ging erg vlot en precies na 25 minuten stonden we weer buiten. Hij was wederom erg leuk !!!

Nu waren we allemaal toe aan wat meer verkoeling en dat kwam mooi uit want de show van Finding Nemo ging bijna beginnen dus daar mooi naar binnen gegaan. ( airco ) We zaten te wachten op het begin en ik zei tegen Toine, ik heb nog geen Nederlanders gehoord, nee zegt ie ik ook niet...... Komen er mensen voor ons zitten en ja hoor zijn het Nederlanders, hihihihi wij lachen. Even wat zitten kletsen. De show was weer Super !!! Wat een mooie muziek en kleur effecten van de kostuums op het podium.

Na nog wat verder gelopen te zijn en wat winkeltjes bezocht hadden we alles wel gezien en werd het zo heet dat het zwembad erg aantrekkelijk was. Dus rustig op naar de auto en nog even snel langs de WalMart en door naar huis. Demi is hier meteen het zwembad in gedoken en wij even aan het relaxen. Vanavond gooien we n pizza in de oven en verder niks meer.

Het was weer een super dag en we genieten maximaal van onze vakantie !!
Op naar morgen ....... Een rustdag in het programma en we hebben besloten om sowieso even naar de outlet te gaan en verder zien we het wel.

Bedankt weer allemaal voor het lezen en we vinden het super leuk dat er zoveel reacties komen.
Ga vooral zo door, hihi.

1. Wat een super dag weer en de foto's zijn geweldig mooi.
    Vooral van de gorilla billen lachen!!!!!
    En dan ook nog zo mooi op beeld:)
    En daarna lekker in je eigen zwembad springen is heerlijk toch!!!!!!

2. Klinkt allemaal geweldig Mooie foto's ook

3. Wat een heerlijke dag in Animal Kingdom, heel mooi park! Met die hitte is een attractie in de airco meer dan welkom als afwisseling! Dan thuis weer lekker in de pool, heerlijk hoor ! Genieten met een hoofdletter!

4. Bahaha, die gorilla vroeg vast 'does my ass look big like this?' Dat stokstaartje is grappig, en die tijger zo ontzettend mooi!
    Hadden jullie vorig jaar ook al niet de Nemo show gezien?