zondag 20 juli 2014

Reisdag Amsterdam - New York

Vanmorgen ging vroeg de wekker want om 8.00 uur zou Pa Kievits er zijn om ons naar Schiphol te brengen..... Ja Ja wat een luxe. De laatste dingen ingepakt. Koffers wegen hoeft niet want er zat "nauwelijks" wat in. ( zal de terug reis wel anders zijn ). Keurig op tijd rijden we in Vlijmen weg en aangezien er niet veel te doen was op de weg zijn we ook keurig op tijd op Schiphol. Tja daar was t toch even wat anders aankomen dan normaal. Eenmaal uitgestapt zagen we tal van bussen met schotels e.d. op de daken van alle tv-news zenders All Over The World.......  Je kon t zo gek niet bedenken of ze stonden er. Dit natuurlijk voor het nieuws van de vliegramp....... Ook wij moesten in vertrekhal 3 zijn..... Toch wel confronterend..

Maar goed dan onze reis. We konden onze boarding passen via een zuil verkrijgen door alleen even de paspoorten te scannen, de Esta formulieren ( visa ) waren totaal niet nodig deze keer. Toen op naar de Bagage Drop Off..... Hier was t wel druk maar verliep erg soepel. Toen naar de paspoort controle en ja alle 3 weer goed gekeurd. Op onze boarding passen zagen we dat het boarden al om 11.20 uur zou beginnen en dat terwijl de vlucht pas om 12.55 uur zou vertrekken maar ach dat mocht de pret niet drukken. Op schiphol nog even lekker wat gedronken en toen op naar de gate..... E8.

Nu bleek ook meteen waarom het boarden zo vroeg was. Bij de gate was er een uitgebreide check. Eerst een soort vragenvuur over wat je ging doen, uit wie je reisgezelschap zich bevond en of we de koffers zelf ingepakt hadden en niks mee moesten nemen voor anderen. Nadat we dit doorstaan hadden mocht alles door de scanner, inclusief wij zelf. Tja ook hier alle 3 goed gekeurd. Nu was het dus nog een tijdje wachten want eer dat iedereen zo uitgebreid gescand was duurde wel even maar we zaten prima. Het echte boarden begon om 12.25 uur en ook dit verliep soepel. Eenmaal onze stoelen gevonden ( dit keer met zn 3en in het midden ) vonden we dat we behoorlijk wat beenruimte hadden en daar zouden we het wel even vol houden. Eenmaal in de lucht was het eten en drinken prima verzorgd. Ook was er nog een heerlijk Dame Blanche ijsje als toetje. De reis zelf was wel vrij onrustig, erg veel turbulentie en er werd regelmatig gezegd..... blijven zitten en riemen vast. De landing was net zo onstuimig als de reis zelf maar we stonden veilig aan de grond.

Op naar de immigratie. Hier leek het erg druk met maar weinig balie's open maar eenmaal in de rij verliep dit ook soepel en stonden we zo bij de bagageband waar onze koffers al op lagen. Ja alle 3 dus hup, hup, snel verder. Nog snel even langs de douane en ja daar stonden we dan toch echt buiten in New York !!!!

Nu de volgende uitdaging. Naar het hotel. Dit zouden we met de taxi doen en dit hadden we niet vooraf geregeld omdat we dachten dat er volop Yellow Cabs zouden zijn. Nou dat was ook zo. Eenmaal ingestapt...... deed de auto het niet. Wij al wat lachen.... maare toch de auto weer uit en n andere ingestapt. ( wel netjes volgens de regeltjes want dat houden ze strak in de hand ). Nou kwam het dan.... op naar Manhattan..... Jeetje wat was dat een rit zeg. !!!! Het is maar goed dat de claxon het deed want volgens ons is dat hier toch wel t belangrijkste onderdeel van een Taxi.... hihi. Maar we zijn al met al veilig voor de deur van het hotel afgezet dus prima zo !! Wel eerst even afrekenen natuurlijk $ 100,00 maar liefst.... incl toll en tip. Inchecken hotel was ook een eitje en al met al waren we om 16.30 uur al in het hotel ipv de door ons geplande 18.30 uur. Heerlijk !!!!!

We waren toch best moe van alles merkten we nu, dus besloten we om even een kort blokje om te gaan ( en een blokje om is het hier echt letterlijk met al die rechte straten ) voor wat eten en een klein stukje verkenning want de rest komt komende dagen wel. Dus snel de lange broeken uit en de echte vakantie kleding aan, hihi. We hebben meteen al een leuk tentje uitgezocht en konden heerlijk fris beneden zitten. Was erg gezellig. Een mooi begin van de vakantie.

We zijn er achter gekomen dat Victoria Secret 1 winkel precies om de hoek van het hotel heeft zitten en niet z'n kleintje ook...... We keken onze ogen uit. Ook zit ons hotel om de hoek bij het Empire State Building !!! Wat een gebouw is dat zeg !!!

Voor nu zit onze eerste dag erop. Een dag van voornamelijk reizen maar ook al onze ogen uitkijken want wat we hier zien hebben we nog nooit gezien. Dat beloofd wat voor de komende dagen. Morgen staat er ook weer genoeg op de planning maar daarover morgen meer. We gaan nu nog proberen om onze ogen een uurtje open te houden zodat we morgen niet ZO vroeg wakker zijn. Demi is ondertussen al in slaap gevallen en ligt heerlijk tevreden te slapen.

Tot morgen !!

1. Zo jullie zijn er ook.
    En dat was een duur taxi ritje,maar dan ben je wel in NY.
    Geniet ervan en veel plezier wij lezen mee.

2. Lange reisdag, maar jullie zijn er! Veel plezier!

3. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Mooie eerste indrukken zeg!

4. Fijne reisdag gehad zo te lezen. Veel plezier in the Big Apple!!

5. De reis is vlot verlopen en nu heel veel plezier gewenst in New York. Jullie zullen wel vroeg wakker zijn dus een lekkere lange dag om te genieten.

6. Wat een voorspoedige reis hebben jullie gehad! En die eerste indrukken van New York...om nooit te vergeten.
    Grappig trouwens, ik zie dat jullie uit Vlijmen komen, wij komen uit Wijk en Aalburg, is dus vlak bij. Wij vertrekken (eindelijk) over 3 dagen.
    Veel plezier in NY!!

7. Jeanne van der Heijden20 juli 2014 om 22:46

De eerste kennismaking met NY is inderdaad bijzonder! En dan te weten dat wij, nou ja wij, Stijn dus, gewoon met een huurauto naar het hotel in hartje NY zijn gereden.... Vooral bij avond naar Broadway gaan.

8. Goed begin van de vakantie met al veel indrukken dat zullen er nog veel meer worden in NY veel plezier!

9. Zo de kop is er af, lange dag altijd! En dan die turbulentie, niet echt lekker, maar goed jullie zijn veilig aangekomen en dat is het belangrijkste! Gaaf hoor New York, ook nog een wens van ons, wel duur die taxi! Maar veel plezier verder!

10. Hee, dat is mooi. Bedankt voor de mogelijkheid jullie te volgen.
    Leuke foto`s. Nog veel plezier. groetjes van de Gertons. Wie dat zijn?
    ome gerard en tante tonnie